Ροδίτη Service – Αρθρογραφία
Paraflu ή Αντιψυκτικό

Ερώτηση: Δεν έχω αλλάξει ποτέ το paraflu στο αυτοκίνητο μου, αλλά δεν μου ανάβει κάποιο λαμπάκι στο καντράν και η θερμοκρασία λειτουργεί όπως την πρώτη ημέρα που το αγόρασα!!! Μήπως απλά δεν χρειάζεται η αντικατάσταση του όπως μου προτείνει το συνεργείο και είναι απλά ένα περιττό έξοδο ????
Απάντηση: Θα ξεκινήσουμε με έναν μικρό πρόλογο. Όλο και περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια ακολουθούν μινιμαλιστική ή και απέριττη σχεδιαστική γραμμή στον πίνακα οργάνων των αυτοκινήτων τους ! Αυτό έχει ως αποτέλεσμα αρκετές φορές να απουσιάζει ο “παραδοσιακός” δείκτης της θερμοκρασίας του κινητήρα και να αντικαθίσταται από μία λυχνία LED η οποία όμως ενεργοποιείτε στις περισσότερες των περιπτώσεων όταν πλέον η θερμοκρασία του paraflu έχει φτάσει στο ανώτατο όριο της! Ομοίως και στα τελευταίας δεκαετίας οχήματα που εξακολουθούν να φέρουν τον “παραδοσιακό” δείκτη θερμοκρασίας, αυτός πλέον δεν μας πληροφορεί σε πραγματικό χρόνο και για “μικρές” μεταβολές (καθώς μέσω ερευνών, έχει αποδειχθεί ότι κάτι τέτοιο “στρεσσάρει” τον οδηγό και αποσπά το βλέμμα του από τον δρόμο!!), αλλά επίσης όταν πλέον η θερμοκρασία του paraflu έχει φτάσει στο ανώτατο όριο της !!
Αυτός είναι λοιπόν ο λόγος που όπως αναφέρατε: δεν μου ανάβει κάποιο λαμπάκι στο καντράν και η θερμοκρασία λειτουργεί όπως την πρώτη ημέρα που το αγόρασα!!!
Πάμε να δούμε παρακάτω κάποιους από τους κυριότερους λόγους που πρέπει λοιπόν να αντικαταστήσουμε το Υγρό ψύξης (paraflu) του αυτοκινήτου μας :
- Παρέχει αντισκωριακή προστασία στο ψυγείο, στην αντλία νερού και στο κύκλωμα ψύξης.
- Σταθεροποιεί την ηλεκτρική αγωγιμότητα των υγρών του ψυγείου.
- Εμποδίζει τα τελευταία να φτάσουν πρόωρα στο σημείο βρασμού.
- Βοηθά στην αποφυγή δημιουργίας μεταλλικών αλάτων.
- Επίσης, σημειώνουμε κάτι που δεν είναι ευρέως γνωστό: Σε πεπαλαιωμένα αντιψυκτικά σχηματίζονται φουσκάλες, οι οποίες, αν σκάσουν, μπορεί να καταστρέψουν τα μεταλλικά τοιχώματα του ψυγείου και τα πλαστικά μέρη της αντλίας νερού.